Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

day at the beach..

Av Elise Andersson - 15 juli 2010 20:54

Ja precis som rubriken lyder har dagen spenderats på stranden   

Jag, tvillingarna och Alicia åkte vid 10 och då sov de stora fortfarande.

Vi tog med oss en liten picnikkorg med kanelbullar, saft, vatten, melon, kex,

frallor och en  liter jordgubbar, hyfsat mycket att packa!

iväg kom vi iallafall och det var så underbart! ungarna vågade inte bada direkt

så spadarna och spannen användes flitigt, jag däremot satt vid strandkanten och njöt länge   

efter en liten fika och den obligatoriska ''efter-mat-vilan'' (för att unvika kramp   ) hoppade barnen i också, gud va roligt de hade!

fast ibland när det blir sådär jätteroligt kan det ju också bli VÄLDIGT fullt med energi .... himla lätt att få upp dem sen    

de somnade gott på sina handdukar (under parasoll såklart) och sov lagom till

när Freja kom, då hittade de på en ny lek som i princip bara gick ut på att skvätta ner sin stackars storasyster så mycket som möjligt, freja äälskade leken   


när vi kom hem var tvillingarna griniga så vi höll oss i skuggan, det tyckte faktiskt jag med var skönt!

sen när Della skulle gå på toa;

- mamma? i min umpa är det jättemytte sand..så jag kan inte bassa!

oh jovisst var där sand! men hur hon lyckas få in sanden under soldräkt + badblöja kommer jag aldrig förstå   


nu ska jag natta de små innan de blir övertrötta 


ha de bra   

 
 
Fröken M

Fröken M

22 juli 2010 15:57

Tror det är första gången jag hittat in på din härliga blogg, men jag kommer gärna igen ! ha en bra dag =)

http://www.frokenmela.blogg.se

 
Eliseochbarnen

Eliseochbarnen

23 juli 2010 16:02

Fröken M:
Jag hoppas innerligt att du hittar hit igen :)

Desamma (:

http://eliseochbarnen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise Andersson - 29 april 2012 22:41

För en vecka sedan blev min äldsta 18, jag fick lov att låsa in mig på toan och gråta en sväng innan vi gick upp och sjöng för honom, lilla Tobbe då. Nu kan jag inte gå in på hans "buff" längre eftersom att han är myndig och allt. Nej fyfasen, det ...

Av Elise Andersson - 23 juni 2011 22:58

Godkväll.   Äntligen sommarlov igen eller ;-) ungarna är helt överlyckliga, de få stunder de är vakna. Fast det gäller ju mest de äldre. Minns förra sommaren och hoppas denna blir lika fylld med bad och härlig sol.   Våra sovbekymmer har lu...

Av Elise Andersson - 15 april 2011 22:37

Godkväll   NU äntligen.. är alla friska igen, usch fysatan vilken vecka vi haft. Satt sex h med tvillingarna på "akuten" Lex fick kramper i magen på morgonen efter frukost så vi for snabbt iväg till sjukhuset, varken Freja eller Tobias kände fö...

Av Elise Andersson - 7 april 2011 20:16

Hej.   Då har fam. Andersson avverkat ännu en sjuk dag, det blev som jag hade tänkt mig att Tobias, Alicia, Della & Lex stannade hemma också gick Freja till skolan men sen vid lunch ungefär ringde Frejas mentor och berättade att hon hade 'feber' ...

Av Elise Andersson - 6 april 2011 23:00

Godkväll   Satt här och försökte komma in på min mail men jag vet inte, något måste hänt för jag kunde helt enkelt inte logga in. Så jag fick helt enkelt be Tobias skapa en ny e-mail till mig så här är den: eliseandersson@hotmail.se Så ursä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards