Alla inlägg den 7 april 2011

Av Elise Andersson - 7 april 2011 20:16

Hej.


Då har fam. Andersson avverkat ännu en sjuk dag, det blev som jag hade tänkt mig att Tobias, Alicia, Della & Lex stannade hemma också gick Freja till skolan men sen vid lunch ungefär ringde Frejas mentor och berättade att hon hade 'feber'


"va, nej ? hon var helt frisk imorse", insisterade jag

"jomennuärdetså" (hon har en väldigt irriterande vana att prata utan 'mellanrum') "att jag kände på hennes panna och då var hon vääldigt varm"

"jaha kan du fråga om hon kan gå hem eller om jag ska hämta henne?" man kan ju alltid testa, vi bor inte särskilt långt från skolan

"vadå?"

"ja, kan hon gå hem själv eller ska jag hämta henne?"

"nejnej vi har ett litet vilorum här honkanliggai"

"jaa okej, men det går väl bra"

"ja, jag ville ju bara höra med dig först"


asså för all del att jag vill delta i mina barns men nån gräns får det ju finnas.

Det visade sig sen när skolsystern tog tempen på Freja att det inte alls var nån feber. 

jag har aldrig riktigt gillat hennes mentor  :-(

Men nog om det


Annars har dagen flutit på fint tycker jag, tvillingarnas feber har lättat och Alicia visar inga tecken på sjukdomar hittills.

Tobias är dock fortfarande ganska mör och har sovit mesta delen av dagen, min förkylning har också blivit sådär en aning bättre.


Nu ropade Freja och ville att jag skulle hjälpa henne med historieläxan, synd att man själv glömt allt sånt där för det hade nog varit kul att kunna lite mer - speciellt när man ska försöka hjälpa barnen.


Ha en bra kväll

/Elise


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards