Direktlänk till inlägg 15 april 2011

back on track

Av Elise Andersson - 15 april 2011 22:37

Godkväll


NU äntligen.. är alla friska igen, usch fysatan vilken vecka vi haft.

Satt sex h med tvillingarna på "akuten" Lex fick kramper i magen på morgonen efter frukost så vi for snabbt iväg till sjukhuset, varken Freja eller Tobias kände för att vara barnvakt och då tvingar jag ej dem så jag fick snällt ta med mig båda småttingarna.

Sen efter fem och en halv timme ungefär sprang Lex och Della runt och lekte och skrattade som inget hade hänt.. gissa om jag kände mig dum när läkaren äntligen fick tid till oss också kommer jag in där med helt friska ungar.

Finns det inte nån psykisk sjukdom där mamman uppger att ens barn mår/mått dåligt bara för att få uppmärksamhet ? jag tror jag har den isåfall.


Men som skriver, NU äntligen är vi på G igen med påsklov och fint vårväder :-)

Jag och de tre yngsta gick till parken och hade mini-picnik idag, hur mysigt som helst även då jag inte vågade vara ute för länge med dem, vill ju inte bli förkylda igen!

Alicia och jag har väldiga diskutioner om hennes läggtider på kvällarna, jag tycker att runt 20 är lagom men hon envisas med att stanna uppe ända till jag går och lägger mig (runt 22-23).. och det är ju på tok för sent.

Men jag får inte henne i säng innan dess, jag vet inte vad jag ska göra!

Hur gör ni? och när lägger ni era 8-9åringar? Alicia fyller 9 i år.

Freja och Tobias lägger sig när de vill (på helgerna) och det påverkar förmodligen Alicia en del.


Men på tal om att sova ;-)

Nu ska jag skicka mig själv OCH ALICIA i säng!

Godnattt

/Elise A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise Andersson - 29 april 2012 22:41

För en vecka sedan blev min äldsta 18, jag fick lov att låsa in mig på toan och gråta en sväng innan vi gick upp och sjöng för honom, lilla Tobbe då. Nu kan jag inte gå in på hans "buff" längre eftersom att han är myndig och allt. Nej fyfasen, det ...

Av Elise Andersson - 23 juni 2011 22:58

Godkväll.   Äntligen sommarlov igen eller ;-) ungarna är helt överlyckliga, de få stunder de är vakna. Fast det gäller ju mest de äldre. Minns förra sommaren och hoppas denna blir lika fylld med bad och härlig sol.   Våra sovbekymmer har lu...

Av Elise Andersson - 7 april 2011 20:16

Hej.   Då har fam. Andersson avverkat ännu en sjuk dag, det blev som jag hade tänkt mig att Tobias, Alicia, Della & Lex stannade hemma också gick Freja till skolan men sen vid lunch ungefär ringde Frejas mentor och berättade att hon hade 'feber' ...

Av Elise Andersson - 6 april 2011 23:00

Godkväll   Satt här och försökte komma in på min mail men jag vet inte, något måste hänt för jag kunde helt enkelt inte logga in. Så jag fick helt enkelt be Tobias skapa en ny e-mail till mig så här är den: eliseandersson@hotmail.se Så ursä...

Av Elise Andersson - 6 april 2011 14:26

Hej   Jag förstår mig inte på mina barn ibland, jag sitter här hemma och fryser så jag skakar också när jag går ut i köket för att fixa lite té sitter Alicia och Freja där barfota, BARFOTA! Bara tanken på att ta av mina dubbla lager sockar just...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards