Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Min lilla har blivit stor.

Av Elise Andersson - 29 april 2012 22:41

För en vecka sedan blev min äldsta 18, jag fick lov att låsa in mig på toan och gråta en sväng innan vi gick upp och sjöng för honom, lilla Tobbe då.

Nu kan jag inte gå in på hans "buff" längre eftersom att han är myndig och allt. Nej fyfasen, det är tur att Della och Lex är i en bebisfas annars hade jag nog gjort en Carola och adopterat.

Men på tal om tvillingarna så börjar de ju skolan nu efter hösten, helt otroligt.


Alicia fick en smäll i huvudet och spenderade sin påsk på sjukan, som tur var så vart det inte så allvarligt men för min del så räcker det att de bryter en nagel så ska de vara sängliggandes MINST en vecka ;) 

Nej skämt åsido, hon spelade fotboll med sin klass  när hon fick ett närskott i bakhuvudet och tuppade av.

Nu låter det kanske som att jag tar lite väl lätt på detta men om ni inte har läst innan så vet ni inte att hon ramlade ner för en väldigt stor rutchkana när hon var i dagisåldern och sedan dess har hon varit väldigt känslig emot smällar och starkt ljus.


Så, då har jag uppdaterat er på 4/5 barn, Freja är 16 nu och än en gång fick jag gråta en skvätt och säga adjö till min fina bil, den lär inte vara i toppskick efter att hon har övningskört med den direkt ;) Fast jag behöver nog inte oroa mig för det än, hon är ungefär lika intresserad av körkort som jag är av verktyg. 


Men nu har jag tjatat tillräckligt, imorgon är det valborg och det blir förmodligen som det alltid blir - jag tar med mig de tre yngsta till fotbollsplatsen och tittar på elden i några minuter sen halvspringer vi hem och sover i soffan hela natten, duger för mig. Men någonting kommer vara annorlunda detta året, någonting i mitt kylskåp.

Det är nämnligen så att jag inte har druckit vin sen jag fick Freja och det är som sagt 16 år sedan så det ska bli spännande att se hur den där farliga drycken smakar efter alla dessa år ;)


NU blir det sängen.

Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise Andersson - 23 juni 2011 22:58

Godkväll.   Äntligen sommarlov igen eller ;-) ungarna är helt överlyckliga, de få stunder de är vakna. Fast det gäller ju mest de äldre. Minns förra sommaren och hoppas denna blir lika fylld med bad och härlig sol.   Våra sovbekymmer har lu...

Av Elise Andersson - 15 april 2011 22:37

Godkväll   NU äntligen.. är alla friska igen, usch fysatan vilken vecka vi haft. Satt sex h med tvillingarna på "akuten" Lex fick kramper i magen på morgonen efter frukost så vi for snabbt iväg till sjukhuset, varken Freja eller Tobias kände fö...

Av Elise Andersson - 7 april 2011 20:16

Hej.   Då har fam. Andersson avverkat ännu en sjuk dag, det blev som jag hade tänkt mig att Tobias, Alicia, Della & Lex stannade hemma också gick Freja till skolan men sen vid lunch ungefär ringde Frejas mentor och berättade att hon hade 'feber' ...

Av Elise Andersson - 6 april 2011 23:00

Godkväll   Satt här och försökte komma in på min mail men jag vet inte, något måste hänt för jag kunde helt enkelt inte logga in. Så jag fick helt enkelt be Tobias skapa en ny e-mail till mig så här är den: eliseandersson@hotmail.se Så ursä...

Av Elise Andersson - 6 april 2011 14:26

Hej   Jag förstår mig inte på mina barn ibland, jag sitter här hemma och fryser så jag skakar också när jag går ut i köket för att fixa lite té sitter Alicia och Freja där barfota, BARFOTA! Bara tanken på att ta av mina dubbla lager sockar just...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards